Mundo de Jo... Reismee.nl

24/25-09 Swazieland en St Lucia

24-9-2012

Gister Braai gegeten...BBQ dus maar dan met ZA eten. Geef ons maar een menu kaart. Vooral die bij TreesToo was erg goed. Ook lag er een stukje Nederlandse krant wat Sue voor ons had uitgeprint en we zagen dat Marianne Vos het weer goed had gedaan, toppie.

Vandaag nemen we afscheid van Sue van Trees Too. We gaan vandaag op weg naar Swaziland. Het is weer een mooie rit met van alles en nog wat. Bij de grens van Swaziland krijgen we een stempel erbij van Swaziland...altijd leuk in zo.n nieuw paspoort. De grens overgang stelt verder weinig voor. Ze kijken wel in je auto maar de koffers blijven dicht. Nou we rijden weer volop door de bergen er komt weer geen einde aan.

Dan ziet Mike een bordje ‘Pigg's Peak's Prison' daar moeten we even kijken. We worden natuurlijk tegengehouden bij de ingang en Mike vraagt gewoon of we een rondleiding kunnen krijgen. Hij word raar aangekeken maar de jongeman gaat toch even informeren. We mogen nog een stukje verder het terrein op rijden en moeten daar even wachten. Dan komen er twee grote officieren naar buiten die ons de hand komen schudden en vraagt nog even waarom we willen kijken. M verteld zijn verhaal ...maar helaas het mag niet. Wel komen er gewoon boefjes naar buiten die daar op het terrein aan het werk gaan of de auto's staan te wassen. We mochten geen foto's maken, gek hé.

Goed onze tocht gaat weer verder en we komen bij een grote dam uit met prachtig uitzicht en we konden hier ook meteen even lunchen. We rijden nog door wat dorpjes waar ik foto's van kinderen maak en die uiteindelijk me hele snoepdoos leeg trokken..wat een hebbers. Opeens op de remmen want er staan twee koeien met elkaar te stoeien...dus of we even willen wachten.

Nou tot zover ging alles nog goed tot we een beetje de weg kwijt gingen raken, nou je raad het al dan word het steeds gezelliger in die kleine Polo. Ik zeg dit hij doet dat...zoek het lekker uit.

Uiteindelijk toch maar gaan vragen en kwamen we op een onverharde erg hobbelige weg uit die uiteindelijk dood liep...Tjonge jonge wat nu weer . Rechts was een boerderij dus M liep daarheen en kwam terug met een Nederlandsenman die ons goed de weg verteld. De rust keert weer terug in de Polo en we komen bij ons logeer adres aan. We slapen in een soort van bijenkorf. Ik vind het leuk maar M zie ik al kijken van wat is dit. Ach het is maar voor 1 nacht. We mogen het park niet af en alleen maar op de verlichte paden blijven vanwege gevaar van nijlpaarden die je tegen kunt komen. We hebben nog een stukje Zoeloe dans meegemaakt en toen was het weer klaar voor vandaag en kropen we ons bijenkorfje in.

25-9-2012

Om half 7 gaan we lunchen en gaan weer verder op pad richting St Lucia. Weer door de bergen en alles gaat helemaal prima. We komen aan in St Lucia rond 13 uur. Vandaag verblijven we in Elefphant Coast B&B bij een Nederlands stel Rene en Gonnie. Ook hier helemaal niets mis mee onwijs leuk ingericht een plaatje. We vinden B&B toch gezelliger lekker huiselijk en je hebt contact met de mensen. Gister sliepen in een kamp en dat is dan zo massaal.

We gaan even wat drinken bij een meer waar ook de Nijlpaarden en evt krokodillen zijn. Daarna gingen we een park in waar weer van alles rond liep. Het is allemaal erg wow. Wat minder wow was toen familie neushoorn midden op de weg liepen en papa is dan erg groot als die op de polo af komt lopen. Stukje achteruit dan maar en rustig blijven. Doen we ook, alleen me hartslag gaat iets sneller. Een auto van de andere kant ging langzaam doorrijden en na een paar wilde sprongen gingen ze toch aan de kant.

Om 18 uur waren we weer terug. Het is hier om 19 uur pikke donker en het lijkt wel middernacht en er loopt ook bijna niemand meer op straat. Best wel raar hoor na 21 uur is er ook echt niets meer te beleven...dus heel laar word het dan ook niet.

Agnes

Gniffel ... leuk om alles te lezen! Leuke avonturen en nee, zo'n neusholten wil je niet op je auto ;-)
Jammer dat je de prison niet in mocht ...

Veel plezier nog verder ...

XXX

Iny

Jullie doen me denken aan die reclame van FBTO (of zo) samen in een veel te kleine Polo voor zoveel woorden en dan komen die neushoorns eraan rennen. Wat een avontuur allemaal. Blijven schrijven hoor, is voor mij ook een beetje vakanie :) liefs.

Peter

Wat maken jullie allemaal mee... leuk om te lezen en prachtige foto's. lekker blijven genieten en we zien uit naar jullie volgende berichten. Liefs Peter & Winanda

Eef en Jacq

Hallo lieverds,

Ik zeg het eerlijk...... ik lig helemaal in een deuk over jullie gekibbel. Ik hoor het jullie gewoon doen, hihi. Maar ja, dat hoort ook een beetje bij zo'n vakantie. Zijn ook een beetje de spanningen van het verdwaald raken.

Wat een mooie en bijzondere dingen hebben jullie al gezien. Hoeveel kilometers zitten er al bij op de polo?

Schrijf lekker zo door, we verheugen ons op de volgende verhalen.

Liefs,

Eef en Jacq
xxx

Sandra

Oh ik zou niet weten hoe ik zou reageren als er een grote neushoorn voor je mijn Polo zou staan te snuffelen.
grrrr. Jullie zijn wel dapper hoor... wat een avondtuur
xxx San

Hamba