Mundo de Jo... Reismee.nl

Bijna de Big Five

22-9-2012

Vandaag sprongen we om kwart voor 3 ons bed uit want we moesten om 4 uur in het Krugerpark zijn. We hadden de morning drive geboekt

Laughing
. Dus wij waren er netjes iets voor vieren...ja wij wel, maar voor de rest niemand.Nou daar zaten Jut en Jul dan in hun auto in het pikke donker met hun kleffe broodje. Afwachten maar. Om half 5 kwam er nog iemand ook voor de morning drive, maar ookzij wisten verder van niets dus nog maar even wachten. Om 5 uur kwam er dan iemand maar hij was voor de morning walk en het was niet bekend dat er een morning drive zou zijn. Uiteindelijk is er iemand gekomen en half 6 vertrokken we.

We waren dit verhaal alweer snel vergeten want het was prachtig. We hebben deze ochtend best veel gezien, leeuwen, giraffen, neushoorns, hyena's, zebra's enz. Mooie zonsopgang dus wat wil je nog meer. Toen we van deze belevenis terug kwamen even lekker tukkie gedaan.

Om 2 uur gingen we weer die kant op want we hebben ook de Sunset drive geboekt. Eerst even lunchen bij de rivier waar een olifant te water ging. Om16 uur moesten we weer in Kruger zijn en dit ging dit wel goed alleen hebben we nu niet heel veel beesten gezien. Dat is dan wel jammer maar helaas. Het is hier in iedergeval prachtiig en we genieten.

Ook vandaag logeren we bij Trees Too, ook dit is weer erg gezellig.en morgen slapen we hier ook nog en dan gaan we weer verder op pad naar Swaziland.

Van Graskop naar Komatipoort

21-9-2012

Vanmorgen nog heerlijk zitten kletsen met Bertha en Peer (toffe peer). Wat een schatjes, zo lekker huiselijk echt leuk.

Om 9 uur begon de tocht weer...eerst richting Hazyview, onderweg nog prachtig uitzicht en op een gegeven moment denk je 'komt er nog leven'. Soms rij je hele stukken tussen de bergen door en zie je niemand.

Toen kwamen we in Nelspruit aan waar het meteen een stuk drukker was. Hier hebben we een botanische tuin bezocht en waar je ook heerlijk kon lunchen mmmm. We kregen natuurlijk alweer een knaagie aan ons maagie. Het was hier ook wederom weer prachtig.

Nog 1.5 uur naar Komatipoort waar we logeren in Trees Too GH. Ook hier worden we weer vriendelijk ontvangen, de mensen hier zijn echt heel aardig. Ook onderweg zegt iedereen vriendelijk gedag. En dat maakt wel dat je je thuis gaat voelen.

Het onveilige gevoel is weg dat is wel fijn.

Ondanks dat we dachten dat het hier niet zo warm zou zijn hebben we vandaag weer een dag met 35 graden gehad...

Cool

Dan nog even over het links rijden...Mike doet het prima. Word af en toe gek van mij, hoeee kijk uit, ga naar rechts, doe 2 handen aan het stuur enz...maar ja ik kan er niets aan doen, zo ben ik nou eenmaal

Undecided
. En we loven elkaar nog steeds...

Leuke reactie en er staan foto's joehoe, xxxx

Mailinglist

Mailinglist stond niet goed, dus lees eerste dag Zuid Afrika. Wat 17-18-19 en 20-9 is geworden
Wink
en ga fotos erbij zetten...nog geen BIG FIVE.

Eerste dag Zuid-Afrika

We zijn 17-9-2012 om15:30 uur naar schiphol vertrokken.En waar begint dan de vakantie mee... met een lekker luchtje en goedkope sigaretten (nog even niet stoppen dus), happie eten en dan zie je dat er vertraging is grrrr. We gingen om 20:00 uur de lucht in ipv 19:00 uur. Valt wel mee maar we moesten even doorlopen in Londen voor de volgende vlucht. Dat was weer een voordeel we hoefde daar nu niet lang te wachten.

De vlucht ging prima, na wat eten een filmpje zijn we in slaap gevallen en toen we wakker werden moesten we nog maar ander half uur. Dat zijn opschieters.

18-9-2012 Om 9 uur geland en op naar de auto...er liep niet even iemand mee, nee hoor zoek maar in de garageuit waar die staat en hoe die werkt

Yell
Gelukkig een blieb blieb sleutel wat het iets gemakkelijker maakt. Ja hoor daar is die fijne grijze VW Polo.En alles zit verkeerd om...lachen!!En toen begon het avontuur links rijden. Best raar vooral als je de hoek om gaat ook dan moetje aan de goeie kant blijven.

Op naar Pretoria waarwe verblijven in Purple Olive GH.Na wat te hebben gegeten besloten we richting Soweto te gaan om een fietstour te gaan doen of te boeken voor morgen. Wij weer terug naar Johannesburg richting Soweto dit was bijna 2 uur rijden. Toen we er bijna waren besloten we om maar weer omte keren, we voelde ons nog niet helemaal op ons gemak. Dus Jut en Jul weer terug naar Pretoria en daar lekker wat gegeten bij Papa's real food. Hier kwamen we helemaal bij. Aardige mensen lekker eten en een leuke omgeving, helemaal goed dus morgen gaan we er weer voor

Laughing

Woensdag 19-09-2012

Vandaag rijden we van Pretoria naar Tzaneen. Dit is 356 km (4.5 uur).

We rijden eerst richting Polokwane. Onderweg doen we een bakkie in Bela Bela bij een tent in de middel of now where maar dit zag er heel gaaf uit. Het leek net of we in Australië waren. Heel groot met allerlei oude spullen binnen en buiten maar erg knus. Het toilet was een klein hokje midden in die zaak, dus ik keek er naar en die man vroeg met een grijns zoek je de wc... ik zei ja en hij zei dat dat de wc was en lachte. Nou dacht ik dan ga ik maar. Trek die deur open zit er gewoon een gang met daar achterin 2 normale wc's, keurig netjes. Hoe verzinnen ze het.

Door Lobewa rijden we door naar De Magoebas kloof. Door de bergen met prachtig uitzicht en veel verschillende landschappen.

Aangekomen in Tzaneen logeren we bij Christie's Inn. Een gezellig GH met een lieve eigenares waar we lekker mee kunnen babbelen. Uiteindelijk gaan we nog wat rond touren in Tzaneen en komen bij een dam uit waar het even heerlijk wandelen is. En ook vandaag hebben we weer prachtig weer. Geen klagen dus...

Donderdag 20-09-2012

Vandaag gingen we half 9 weer op pad richting Hoedspruit om daar vandaan de Panoramaroute te gaan doen. We kwamen in een hele andere wereld terecht echt onwijs mooi. We vielen van de ene in de andere vebazing. Eerst kwamen we bij de Strijdom Tunnel, 'prachtige ruige gekleurde bergen' zo via de Abel Erasmus Pass door prachtig landschap met 1400 mt hoogte verschil. Smalle bochten rijden we van boven naar beneden. Dan gaan we langs de Blyde River Canyon waar we op verschillende plekken stoppen voor prachtig uitzicht: Three Rondavels, Lowveld Viewpoint, Bourke's Luck Potholes en God's Window...Echt gaaf allemaal...Het was een Top dag

We eindigen in Graskop en slapen bij Bertha en Peer in Blyde Lodge.En gegeten bij Canimambo. Morgen op naar Kruger...

Een nieuwe blog

Ik ben weer begonnen aan een nieuwe reisblog. Helaas zijn al mijn andere reisverhalen en foto'sverdwenen en begin ik dus helemaal blanco. Deze blog gaat beginnen in Zuid Afrika waar we 17 September naar toe gaan. Het duurt nog maar7 weken pfff...maar gelukkig heb ik al wat voorpret gehad met van alles uitzoeken. We hebben een auto gehuurd en gaanlekker met zijn twee op pad. Het zal in het begin wel spannend zijn (vooral voor mij hihi) want we gaan fijn een stukje links rijden...ben benieuwd

Undecided
. De eerste nacht hebben we al geboekt en okk als we bij het Krugerpark aan komen, voor de rest hopen we ter plekke te vinden. Binnenlandse vlucht hebben we ook geboekt deze doen we van Durban naar Port Elizabeth.We hebben er heel veel zin in en zouden het leuk vinden als jullie ons weer volgen en af en toe een reactie geven. Voor iedereen die ook nog op vakantie gaan of al zijn heel veel plezier en lekker weer
Cool

Groetjes van Mike en Jo

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!