Mundo de Jo... Reismee.nl

07-10-2012 Kaapschiereiland

07-10 Kaapschiereiland

Vandaag onze 1 na laatste dag. We vertrekken vandaag vanuit Stellenbosch naar Simon's Town.

Aan deze route zijn we al eens eerder begonnen maar toen zat het weer niet mee. Of dit vandaag wel mee zal gaan zitten is nog de vraag...de zon komt er wel doorheen maar er hangen ook dikke donkere wolken.

In Simon's Town aangekomen zijn we meteen maar doorgereden naar Boulders Beach want in ST waren we vorige keer al uitgestapt en verder hadden we hier niets te zoeken. Op Boulders Beach gingen we weer op zoek naar de Pinguïns...en ja hoor we hebben ze gevonden. Wat een leuke beesten blijven dat. Ze waren aan het broeden dus paps hield de wacht en zat dus heel dicht bij ons.

Zo die hebben we in de pocket hihi.

Toen door naar Cape of Good Hope. Een mooie weg met veel bochten en mooie uitkijkpunten. We rijden eerst naar Cape Point. Hier gaan we met de Flying Dutchman omhoog om van daaruit een goed uitzicht te hebben over de Atlantische en de Indische Oceaan. Daarna rijden we verder door het park en we komen een struisvogel tegen, een schildpad die gaat oversteken en een slang die ligt te zonnen op de weg. Het weer allemaal diervriendelijk vandaag en de zon gaat weer zijn best doen.

Zo rijden we vanuit het park richting Chapman's Peak. Eerst even een lunch scoren dit doen we bij een Ostrich Farm. Het ziet er heel verzorgd en mooi uit...Loopt daar zo'n mens rond die je van alles wil aansmeren en gewoon niet leuk is. Je zit gelijk niet meer lekker en wil snel weer weg. Trut.

Op naar Chapman's Peak, dit is een weg die eigenlijk onmogelijk was om aan te leggen, maar uit eindelijk toch gelukt. Er hangt natuurlijk een heel lang verhaal aan vast maar die zal ik jullie besparen. Leuk om te weten als je daar naar toe gaat. Het is een mooie weg met recht naar beneden uitzicht in de zee...Zo maken we ons rondje nog verder af richting Camps Bay met hier en daar een stop of om te kijken of om iets te nuttigen. Het was weer een mooie dag.

Morgen naar huis maar we vliegen pas in de avond en dus we moeten ons nog even gaan vermaken. Helaas gaan de badlakens, bikini's en zwembroeken weer schoon mee terug.

Jacq en Eef

Leuk dat de pinguins gelukt zijn. Volgens mij hebben jullie een prachtige vakantie gehad. Ben benieuwd naar de rest van de foto's.

Fijne vlucht
XXX

Iny

Wat hebben jullie er weer een schitterende reis van gemaakt. Goede terugvlucht en dan eerst lekker bijkomen in je eigen bedje. iefs, iny

Ben

WIj zijn ook zeer benieuwd naar de foto's, de film, en de pallet lekker wijn die jullie hebben besteld.

Agnes

Jammer van de bikini's e.d. Maar daardoor hebben jullie wel heel veel gezien en geen minuut verspild aan luieren ;-))) xxx

Peter en Winanda

Welkom thuis!!
Wat hebben jullie veel leuke dingen gedaan. Nu lekker nagenieten!!
Groetjes

Hamba