Mundo de Jo... Reismee.nl

02-10/03-10 Franschoek en Cape Town

02-10-2012 Franschhoek

Vandaag zijn we verhuisd van Yellow Lodge naar 10 Alexander B&B.

Heerlijk even ons eigen huisje van maken. We zitten boven waar 3 kamers zijn en 1 keuken. Er is nu nog verder niemand anders dus we hebben het rijk alleen. Het is van Wietske ,Paul en 3 dochters en ik kan weer niet anders zeggen dan, ‘wat een gave mensen'

Vandaag gaan we een bezoek brengen aan Franschhoek. Half uurtje hier vandaan en we rijden door de prachtige wijnstreek...we krijgen er dorst van.

Franschoek is een klein wijn plaatsje met leuke winkeltjes en kunst. Het is er allemaal zo lekker teuterig in van die mooie pandjes. Lekker slenteren en lunchen in het zonnetje mmm genieten hoor. Even wat winkeltjes bezocht en bij 1 kwam gewoon Andre Hazes uit de spiekers. Wij keken elkaar aan en mmmm Andre. De vrouw was ZA en vond het gewoon een goeie zanger hihi wat grappig.

Dan rijden we door naar Haute Cabriere waar we even wat wijn proeven. Het waren natuurlijk niet de witte zoete wijntjes die ik thuis drink dus ik was benieuwd. Nou we hebben een flesje Tranquille Classique Still Wine van Piere Jourdan meegenomen dus lekker hoor het word nog eens wat met ons. Nu denken jullie wijn drinken en rijden...nou het valt wel mee hoor want je proeft 5 wijntjes van ongeveer een slok en de gene die je niet te pruimen vind gaat het gras in (ze hebben wel vrolijke sprietjes in dat gebied).

Daar vandaan weer rustig terug via Paarl en toen we weer thuis kwamen gingen we even naar de supermarkt (AH kan er jaloers op zijn) en besloten om lekker van alles mee te nemen en lekker thuis op te eten. Heerlijke salades een knoflook brood waar de keuken nu nog naar ruikt, pesto, kaasjes enz en natuurlijk ons wijntje. Lekker kokkerellen en smullen maar. Dat was weer allemaal genieten.

02-10-2012 Cape Town

Ons ontbijtje was helemaal goed. Wietske had zelf brood gebakken, heerlijk fruit voor ons in kleine stukje, heerlijke yoghurt, eieren en er stond nog veel meer op tafel. Wat een schatje.

Na al dit heerlijks op naar Cape Town om Robben eiland te bezoeken. We wilde een kaartje en dat kon wel maar voor Vrijdag. O, je nou dan dat maar gelukkig zijn we er dan nog. We waren blij dat we dit niet voor Zondag op de planning hadden staan en je dan te horen zou krijgen dat het vol zit.

Maar goed wat gaan we nu doen...het is een gezellige haven hier dus eerst maar even rond kijken en een bakkie. Aangezien het best wel weerfris is en bewolkt besluiten we om lekker een city trip met de bus te gaan doen. We zitten lekker warm en zien Cape Town van dichtbij. We zijn er niet erg gecharmeerd van en zijn blij dat we in Stellenbosch zijn blijven hangen. We waren wel nog bij de kabelbaan om de Tafelberg op te gaan maar die zat zo in de wolken dat dit geen optie was om te doen.

Morgen willen we naar Hermanus (walvissen spotten), Boulders Beach (zwartvoet pinguïns), Cape of Good Hope (natuur gebied) en Chapman's Peak Drive (een kustweg). Dan is de dag weer aardig gevuld. Vrijdag Robben eiland, Zaterdag rondleiding in een township en dan hopen op mooi weer zodat die bikini ook nog een keer gebruikt kan worden...maaaar we zijn bang van niet.

We zullen het laten weten als het er van komt (zonder foto's)

Cool

?

Eef en Jacq

DAt blijkt dan toch weer een goede keuze te zijn geweest, terug naar Stellenbosch :)

Wat een leuke tripjes hebben jullie nog in het vooruitzicht. Ik verheug me nu alweer op het fotoboek.

Liefs,

Eef en Jacq
xxx

Rob, Sandra en Chloe

Een behoorlijk portie "wildlife" in het vooruitzicht.... Super.

Klinkt goed hoor, al die lekkere wijntjes. Weg met die zoete witte ;-) haha.

Enjoy,
Liefs

Iny

wat een leuke witte broek, Jo :)

Iny

en de rest ziet er ook weer prachtig uit. Ik ruik die knoflook zowat hier ...

Ingrid

Hoi Mike en Jo,
Ik heb een aantal verslagen opgespaard en daarna heelijk gelezen. Wat een leuke schrijfstijl heb je, JO!
De foto's zijn erg mooi. Geniet nog even van de laatste dagen en dan geniet ik nog even van jullie verhalen. Veel liefs, Ingrid.

Hamba