Mundo de Jo... Reismee.nl

28, 29,30 - 09 Knysna, Oudtshoorn en Stellenbosch

28-09-2012

Vanmorgen lekker rustig aangedaan ook al was ik er wel om 6 uur uit. Maar je gaat niet echt laat naar bed, dus ben je vroeg uit de veren.

Na het ontbijt gaan we even het stadje door en rustig ergens een bakkie doen.

Dan gaan we op weg naar Oudtshoorn dit is ongeveer 2 uur rijden. Onderweg hoogtepunt voor Mike een treinenmuseum waar ook nog oude auto's stonden dus die zijn dag kon niet meer stuk!!!

Als we daar aankomen eerst even zoeken naar slaapplaats maar dat lukte niet 1,2,3, dus eerst maar even lunchen. We zitten bij een antiekzaak die dan ook een lunchroom hebben. Gezellige mensen en we vroegen of de mevrouw een leuke B&B voor ons wist. Op een gegeven moment was de hele familie voor ons op zoek en aan het bellen. Wat een schatten. Nou ze had voor ons wat gevonden en het is helemaal goed.

We blijven 2 nachtjes bij Yamkela GH.

Als je voor de deur staat is het een huisje met een veranda, als je binnen komt dan gaat het toch nog een eind de diepte in...we waren verbaasd. Dan gaan we naar de tuin waar dan nog een zwembad is en 8 kamers...ook weer zo leuk.

Helaas moeten we de kachel aan doen want het is vandaag best koud, een graad of 15 en bewolkt.

29-09-2012

Het is vandaag weer een beestenboel...e gelukkig zonnig.

We zijn eerst naar Cango Wildlife Ranch geweest. Prachtige beesten gezien. Witte leeuwen en tijgers, cheeta's waar we ook even mee hebben gekroeld en jachtluipaard en nog veel meer.

Toen zijn we doorgereden naar Cango Ostrich Farm. Hier zie en hoor je van alles over de Struisvogel. Je mocht er ook op rijden maar dat vonden we dierenmishandeling dus ik heb ze lekker uit mijn hand laten eten.

Toen geluncht en naar de Cango Caves...ja grotten, zoals ze overal zijn, heus wel mooi maar je weet het op een gegeven moment wel.

De omgeving is weer heel anders maar ook weer zo mooi. We rijden al de hele vakantie door bergen waar ik normaal voor in mijn broek schijt maar hier dus helemaal geen last van hebt. Prima wegen dus.

Nog even lekker wat gedronken bij Buffelsdrift, aan een meer met bergen op de achtergrond...niet te beschrijven, zo mooi.

O ja en Mike heeft een nieuwe hobby...vogels spotten...ik heb al 8 foto's van de mus. Dus als we in Nederland terug zijn gaan we iedere Zondag de duinen in vogels zoekenJ

Morgen een lange rit naar Stellenbosch...5.5 uur. Maar daar blijven we dan lekker de hele week en gaan van daaruit van alles bezoeken.

30-09-2012

Het was weer een pittige rit maar we zijn aangekomen in Stellenbosch. We zijn onderweg gestopt in Barrydale wat een klein schattig plaatsje is.

Nu aangekomen in Stellenbosch en op zoek naar een slaap plaats voor 8 nachten...vergeet het maar het zit vol. Nu eerst maar bij Yellow Lodge 2 nachten en morgen weer verder op zoek.

Het is hier wel gezellig druk met terrassen. We gaan aan een heerlijk wijntje en wat lekkers en komen we een Ned. Stel tegen die we ook al in Oudshoorn tegen waren gekomen dus die kwamen er gezellig bij en zo vloog de avond om met gezellig gebabbel. Zij gaan morgen naar huis en wij gaan op zoek om de laatste 6 dagen een logeer adres te vinden...

Nogmaals bedankt voor de leuke reacties, we genieten ervan...Kussies.

Ron en Peet

Wat een heerlijke verhalen toch weer, het is net een goed boek maar dan met mensen die ik ken. En de foto's super gewoon!!!!

luvjoe

vogels spotten.....leuk! Heb je de Grasduinen al in je pakket..zie hem helemaal lopen met z'n hoedje en camouflage pak!
Wat heerlijk dat jullie zo genieten!

Agnes

Vogels spotten, dat is een hele hobby. Ik zie Mike ook al lopen/sluipen met de grassprieten op zijn hoofd hehehe ....

X Agnes.

Eef en Jacq

Nou.... vogels spotten, dan moet toch die 400 lens er maar eens van komen. Ik zou maar vast gaan sparen.

Ik hoop dat jullie nog een paar mooie dagen meepakken daar.

Liefs,

E & J
xxx

Rob, sandra en chloe

Wat een heerlijke verhalen! Het is net of ik het je zo hoor vertellen ;-))

Geniet lekker van jullie laatste week,

Dikke kus,
Liefs Van ons 3